Rabu, 16 Februari 2011

Permintaan 9 Orang yang Akan Meninggal dan Menjadi Kenyataan

1. Anak Kecil Yang tenat, yang ingin memberi makan kepada pengemis sebagai malaikat


Brenden Foster (4 Oktober 1997 – November 21, 2008) adalah seorang anak laki-laki dari Bothell, Washington, mengidap penyakit leukemia lymphoblastic kronik pada tahun 2005. stesen penyiaran radio,KOMO, melaporkan kisah keinginan terakhir Brenden, untuk memberi makan kepada pemgemis.

Dia mengatakan dia ingin menjadi malaikat sehingga dia boleh membantu si pengemis. Cerita ini banyak menjadi inspirasi, dan menjadi perhatian media, bahkan menarik perhatian antarabangsa.
Brenden Foster Food Drive dibuat oleh stesen penyiaran untuk menghormatinya. Di Seattle, relawan dari Emerald City Lights Bike Ride menyiapkan lebih dari 200 sandwich untuk para pengemis.

Terinspirasi dari bagian dalam “Stuff the Truck” food drive untuk menghormati Brenden’s, mengisi tujuh truk bahan makanan dan $ 95.000 tunai memberikan manfaat kepada Northwest Harvest dan Food Lifeline. cerita Brenden juga mencapai stesen TV di Portland, Oregon, Katu, yang melaporkan tindakan terinspirasi oleh Brenden di Los Angeles, Ohio, dan Pensacola, Florida. Pada Misi Union Rescue di Los Angeles, misalnya, lebih dari 2.500 makanan telah disajikan dengan nama Brenden’s.

Mimpinya agar para pengemis diberi tempat berteduh di kota terus diingat. Seorang veteran Perang Vietnam dari Kentucky yang kehilangan kakinya semasa perang sangat tersentuh oleh cerita itu, dia memberikan Brenden penghargaan dengan memberi pingat penghormatannya kepada Brenden. Seattle Seahawks NFL franchise membiayai penkebumian Brenden, ia dikuburkan di Evergreen Washelli Cemetery di Seattle, Washington

2. Wanita berusia 100-tahun yang mendapat gelaran sehari sebelum meninggal
Ini adalah impian Harriet Richardson Ames ‘untuk mendapatkan gelar sarjana di bidang pendidikan. Dia akhirnya mencapainya, tiga minggu setelah pencapaian yang lain: di ulang tahunnya ke-100 .

Sehari setelah menerima diploma di samping tempat tidurnya, pesara guru sekolah ini meninggal, bahagia bahwa ia telah menyelesaikan tujuannya. Ames telah mendapatkan ijazah mengajar dua tahun pada tahun 1931 di Keene Normal School, sekarang Keene State College. Pada usia 100, Harriet Richardson Ames memenuhi mimpinya yang untuk menjadi sarjana pendidikan.

3. Gadis 10 tahun yang nazak ingin melihat Pixar 'Up'
Colby Curtin mempunyai keinginan terakhirnya. Gadis 10 tahun sangat
ingin melihat filem baru Disney-Pixar, "Up." tapi gadis kecil yang menderita kanser kronik ini terlalu lemah untuk pergi ke panggung wayang. Jadi ahli keluarganya menghubungi seseorang di Pixar untuk melihat apa yang mereka boleh membantu.

Keesokan harinya, seorang pekerja disney di datang berjumpa Colby dan membawa tas memorable "naik" dalam versi DVD film.Bersamanya dan keluarga
Colby menonton filem tersebut. didalam film tersebut ada banyak belon dilepaskan ke langit.Colby meninggal 7 jam kemudian.

Nota: pembaca Pixar Christopher imemberitahu bahawa menurut Tropes TV, filem itu belum lagi dimainkan di panggung wayang, dan Pixar membuatkan versi DVD khas untuknya, , dan mengabulkan keinginannya.
Selain itu, ada tertulis bahawa mereka cuba untuk merahsiakan kejadian tersebut.

4. Gadis remaja yang ingin pergi ke pesta dansa sebelum meninggal 3 hari kemudian.
Brett Marie Christian, 15, menderita leukemia dan prognosis menyatakan tidak dalam keadaaan baik.Dia sangat tenat, tapi sebelum dia meninggal, dia ingin menari buat kali terakhir tapi ia terlalu sakit untuk pergi ke Homecoming Dance.

Jadi teman-teman sekelasnya menunaikan permintaan terakhirnya untuk menjadi kenyataan dan membawa pesta menari padanya. maka pesta tarian Sekolah Palmyra diadakan lebih awal tahun tersebut di Monarch, Lincoln.

Dia mengenakan gaun pink dan dengan rambutnya ikal.
Rakan dansanya membelikannya kerongsang dan kalung. Brett dan Treyton
Carter melakukan tarian pertama di ruangan pesta, dan diikuti 50 atau lebih dari teman sekelas mereka yang berpakaian pesta.

Miss Christian dimahkotai ratu pesta tari pada malam Sabtu dan meninggal tigahari kemudian dengan seluruh keluarganya berada di sekelilingnya. "Ada banyak hal yang dia ingin lakukan, Menikah, punya anak, dan menjadi tua, Tapi dia hanya ingin melakukan tarian yang terakhir kalinya".

5. Wanita yang ingin menikah menjadi keinginan terakhirnya
Maire Taomia didiagnosis menderita kanser perut dan, sebagai keinginan terakhirnya, dia meminta ayahnya untuk memberikan restunya dalam pernikahan.Ashburtondan Marouna Tunui, 23, berkahwin dalam suatu upacara yang mengharukan sekaligus pahit dihadapan 300 rakan-rakan dan keluarga di Gereja St Christopher, Avonhead.

Ketika doktor mengatakan Taomia tidak ada lagi yang boleh mereka lakukan, dia mengatakan kepada ayahnya: "Aku ingin berkahwin." Pasangan muda, yang telah bersama-sama selama lebih dari dua tahun, mempunyai satu anak berusia 1 tahun, diDetroit. Pasangan ini telah tinggal di bilik Rumah Sakit Christchurch sejak November 2010.

Rongo mengatakan puterinya sangat cantik selama upacara yang diadakan pada bulan Januari 2011, tetapi sakitnya tidak terlupakan. CanTeen,, CancerSociety New Zealand dan Christchurch's Millennium Hotel membiayai makanan pengantin, gaun pengantin, limusin, jurufoto dan sebuah bilik hotel untuk bulan madu pasangan tersebut.


6. Gadis 6 tahun yang ingin meninggalkan ratusan surat cinta untuk orang tuanya
Ketika Elena Desserich berusia 6 tahun mengetahui dia mengidap kanser otak, dia mula menyembunyikan ratusan surat cinta kecil di sekitar rumahnya untuk orang tuanya untuk ditemui selepas dia meninggal.

Dia diberitahu hidupnya tinggal 135 hari. Tetapi dia boleh bertahan hidup sampai 255 hari,meninggal dunia pada tahun 2007. Setelah kematiannya, orang tua Elena's, Brookedan Keith,terjumpa ratusan surat dari Elena disembunyikan di sekitar rumah - diantara dalam bekas CD, rak buku, di laci meja rias, didalam almari.

"Ini benar-benar seperti pelukan kecil dari dia, seperti dia mengatakan bahawa dia sedang melihat kami dari atas". Ibu bapa Elena, Brooke dan Keith Desserich, kemudian menerbitkan surat - surat tersebut didalam sebuah buku berjudul Notes Left Behind untuk membiayai sebuah organisasi non-profit Cure Starts Now yang didedikasikan untuk melawan kanser otak anak-anak.

7. Anak berusia 5-tahun yang bermimpi bernyanyi untuk Simon Cowell sebelum meninggal
Bethany Fenton, 5, yang didiagnosis dengan tumor otak pada tahun 2009, telah dikabulkan keinginan terbesarnya – bernyanyi untuk Simon Cowell. Mimpinya menjadi kenyataan di Britain’s Got Talent studio di London. Setelah itu, dia berkata: “Simon biarkan aku nyanyi ‘Twinkle Twinkle Little Star’ kepadanya. Dia begitu baik dan aku mencintai dia “Betania meninggal di sebuah rumah sakit tiga hari kemudian..

Juru bicara Cowell, Max Clifford mengatakan, “Dia benar-benar sedih, dia gadis kecil yang sangat cantik. Dia adalah seorang gadis kecil yang sangat istimewa baginya dan Simon sangat tersentuh ketika dia bernyanyi untuk Simon … “Seorang wakil bagi keluarga Bethany mengatakan,”. Ayahnya mengatakan bahwa dia telah melakukan apa yang Bethany ingin lakukan, bertemu Simon Cowell dan bernyanyi untuknya. Dia telah mencapai impiannya besarnya dan sekarang siap untuk meninggalkan bumi ini

8. Seorang Isteri yang tenat, Ingin suaminya dibebaskan dari penjara, Sang suamidipenjara kerana suka menyeksa dirinya.
Isteri nazak meminta suaminya yang menyiksanya untuk bebas dari penjara
Seorang lelaki California Utara menjalani hukuman kerana menyerang isterinya dan dibebaskan pada 2011 karena keinginan wanita yang menjadi korban siksaannya. 3 bulan sebelum ini, Jeremy Davis dijatuhi hukuman 12 bulan di Monterey County Jail setelah mengaku bersalah atas tuduhan.

Dia dibebaskan setelah isterinya, Char Davis, meminta hakim untuk membebaskannya. Alasan untuk permintaan ini: ia didiagnosis dengan cancer stadium akhir di Malam Natal. Setelah memberikan bukti penyakitnya, hakim Monterey County bersimpati dengan Davis dan menunaikan permintaannya.

Char Davis berjalan jauh dari kandang pengadilan dan menangis, berpegang tangan dengan ayah suaminya, seorang pesara ketua perubatan yang akan membantu merawatnya.
Sebagai balasan dah syarat pembebasannya, Davis diharuskan menghadiri kelas kekerasan domestik mingguan.

9. Gadis 9 Tahun Yang Ingin Menikah Sebelum Meninggal
Setiap gadis akan bermimpi tentang hari pernikahannya, lengkap dengan gaun putih yang indah dan, tentu saja, pasangan yang sempurna.

Tapi Jayla Cooper (9th) tidak memiliki cukup waktu untuk menunggu pasangan yang sempurna.
Gadis Southlake, TX, telah berjuang melawan leukemia selama dua tahun, pertempuran yang hanya berakhir dalam masa minggu. Tapi yang tidak dimiliki Jayla adalah seorang pengantin lelaki. Sahabatnya, Jose Griggs, seorang pesakit yang sama di Children’s Medical Center di Dallas. “Dia sangat cantik,” Jayla mengatakan, “Dan aku mencintainya.”

Jayla dan Jose baru-baru ini mengikat janji untuk memenuhi keinginan terakhirnya: Menikah dalam pernikahan yang indah, dikelilingi oleh keluarga dan rakan2.

4 ulasan: